Kelias, kuriuo pasuko Banksy?


Banksy "Sorry"
Banksy, Banksy, Banksy… Skamba šis žodis galvoje, o mintyse išnyra Britanijos gatvių padaužos iliustracijos…Taip, Banksy išskirtinis, socialinėmis temomis, netradiciniais vaizdiniais bei grafiniais sprendimais prabylantis gatvės menininkas. Būtent šį intelektualų maištininką, panašu, jog įkvėpė Wayne White ankstesnė kūryba.


Apžvelgus Banksy ir amerikiečių lėlininko bei iliustratoriaus Wayne White darbus, žvilgsnis krypsta į vieną Banksy ironišką grafinį etiudą „Sorry“, kurio tekstas yra integruotas tapyto kraštovaizdžio fone. Labai panašius darbus yra pristatęs ir amerikietis Wayne White. Tiesa, pastarasis pripažinimo sulaukė dar 1986 metais ir buvo apdovanotas trimis Emmy apdovanojimais už „Pee-wee’s Playhouse“ televizijos laidai kurtas iliustracijas. Šio kūrėjo darbai pasižymėjo tuo, jog trimatės didelių gabaritų raidės bei tam tikri provokuojantys išsireiškimai buvo integruojami į kraštovaizdžio reprodukcijas.




Banksy “Sorry”

Wayne White “Fankfuckintastic”

Banksy “Pipe”

Wayne White “Fried Chicken”

                      Banksy “Klansman”
Wayne White taip pat buvo giriamas už savo kitus viešai pristatytus darbus. Štai atlikėjo gigantiška instaliacija, kurią jis pavadino “BIG LECTRIC FAN TO KEEP ME COOL WHILE I SLEEP“, skirta country muzikos atlikėjui George Jones, sulaukė daug dėmesio ir susidomėjimo. Pats kūrėjas teigia, jog šią įspūdingą lėlę sukurti jį paskatino viešnagė Hiustone: „Aš galvojau apie karštas naktis Hiustone be jokių oro kondicionierių bei jauną George Jones šiame mieste, kuris buvo kupinas pašėlusios aistros menui bei muzikai“, – viename interviu teigė Wayne White. Taigi, beveik dvidešimt dviejų pėdų George Jones galva buvo sukurta tam, kad pagerbti muzikanto kūrybą. Na, o pristatyta ji buvo „Rice“ meno galerijoje ne taip jau ir seniai – 2009-ais metais.

“George Jones” by Wayne White
Wayne White tikrai turi puikų humoro jausmą bei geba kurti provokuijančius meno kūrinius. Įdomu, ar galėjo šis menininkas įkvėpti ir Banksy. Bet…Galbūt ne tai yra svarbiausia. Juk abu šie menininkai yra unikalūs.



Komentarai

Populiarūs šio tinklaraščio įrašai

Karolis Klimas: „Moterys visuomet mane gniuždo“

Graffiti: ar visuomet naikinamos tik teplionės?

Radionas Petrovas: "Aerografija ir graffiti kaip kalvystė ir juvelyrika"